بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
20:5
یک شنبه 5 آذر 1396

 به‌تازگی کمپانی کونامی درباره آینده شبیه‌سازی فوتبالی خود، Pro Evolution Soccer و برنامه‌هایش برای این سری صحبت کرده است. 

مطمئنا در کنار درخشش دو نسخه اخیر سری PES به دلیل تجربه یک حس واقع گرایانه از فوتبال، کمپانی کونامی در حال برنامه‌هایی است تا این سری را در مسیر درست خود همچنان هدایت کند که بدون شک یک از این عوامل که می‌تواند به موفقیت سری Pro Evolution Soccer کمک کند، لایسنس تیم‌های بیشتر و تجربه هر چه واقع‌گرایانه گیم‌پلی در بازی است.
 
سال گذشته، معاون تهیه کننده سری PES، کی ماسودا در ورزشگاه اختصاصی باشگاه بارسلونا، نیوکمپ، اعلام کرد که نه تنها بزرگترین تغییرین سری PES از زمان کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ صورت گرفته، بلکه این می‌تواند یک پی‌ریزی برای اهداف آینده نیز باشد. در سویی دیگر، مدیر جهانی برند PES، آدام بهاتی در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که وی هم‌اکنون عضوی از تیم ماسودا، تیم طراح PES در ژاپن است.
 
به نظر شما وجود چه عوامل و معیارهایی می‌تواند باعث پیشرفت سری PES شود؟
تعداد بازدید از این مطلب: 36
بازدید : 36
Mahdi Bahramian
20:2
یک شنبه 5 آذر 1396

 یک شرکت امنیتی در ویتنام مدعی شده است که فناوری هوشمند تشخیص چهره در گوشی جدید آیفون ۱۰ را فریب داده و قفل آن را بدین وسیله باز کرده است.

 
به گزارش وب سایت popular mechanics، زمانی که اپل از گوشی هوشمند جدید خود آیفون ۱۰ یا آیفون ایکس رونمایی کرد، از احتمال بسیار ضعیف و ناممکن بودن باز شدن قفل گوشی توسط قابلیت تشخیص چهره هوشمند (face ID) سخن گفت و به داشتن چنین فناوری و قابلیتی در گوشی های جدید خود می بالید. بنابراین، این چنین انتظار می رفت که فناوری هوشمند تشخیص چهره آیفون ۱۰ با کمترین احتمال خطا رو به رو بوده و کاربران آن از امنیت بالایی برخوردار باشند.
 
اما گزارش‌های منتشر شده حاکی است که یک شرکت امنیتی در ویتنام موسوم به Bkav اعلام کرده که توانسته است با استفاده از یک ماسک تقریبا ارزان قیمت، فناوری هوشمند تشخیص چهره آیفون ۱۰ را فریب داده و بدین ترتیب قفل گوشی را باز کرده است.
 
این شرکت ویتنامی همچنین اعلام کرده است که با استفاده از یک ماسک نسبتا ارزان قیمت، اندکی گریم و آرایش و گذاشتن یک بینی مصنوعی سیلیکونی بر روی ماسک توانسته است چهره صاحب گوشی را شبیه سازی کرده و در نهایت قفل گوشی مورد نظر را باز کند.
 
این شرکت در تشریح این موضوع همچنین عنوان کرده است که استفاده از ماسک‌های مذکور به هیچ عنوان کار حرفه ای و هنری نبوده است و با اندکی دستکاری، فناوری تشخیص چهره هوشمند آیفون ۱۰ فریب خورده است.
 
شرکت امنیتی موسوم به Bkav، پیشتر هم سابقه ورود و نفوذ به فناوری های تشخیص چهره هوشمند را در کارنامه خود داشته است و هم اکنون نیز مدعی شده است که آیفون ۱۰ را به تسخیر خود درآورده است. البته لازم به ذکر است که چنین ادعایی هنوز توسط منابع رسمی خبری و یا وب سایت اپل تایید نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 43
بازدید : 43
Mahdi Bahramian
19:52
یک شنبه 5 آذر 1396

 معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری بهترین دارندگان پروانه حوزه ICT درزمینه استفاده از ظرفیت های تولید داخل در ارزیابی رگولاتوری طی شش ماه دوم سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد.

 
مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه مصوبه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره "آیین‌نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارت های داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات" در سال ۹۲ تصویب شده است، گفت: براساس نتایج ارزیابی از شرکت های ارایه‌کننده خدمات تلفن همراه، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در بین شرکت های ارایه‌کننده خدمات ارتباطی ثابت (FCP)، از میان شرکت های ارایه‌کننده خدمات FWA، شرکت ارتباطات مبین نت و از بین شرکت های ارایه‌کننده خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP)، شرکت عصر ارتباطات بین‌الملل پارس کار، رتبه نخست استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را کسب کردند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به مصوبه اجرای سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دارندگان پروانه در حوزه ICT در ۱۱ شاخص استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی، توان اجرایی داخلی، خدمات مشاوره‌ای داخلی، پیمانکاران داخلی، تجهیزات فعال تولید داخل، تجهیزات غیرفعال تولید داخل، آموزش نیروی انسانی، اعلام برنامه توسعه به تولیدکنندگان داخلی، اطلاع‌رسانی مناسب و ایجاد فرصت برای شرکت های داخلی، انتقال فناوری به داخل کشور و توسعه تحقیقات و تجاری‌سازی ارزیابی شدند.
تعداد بازدید از این مطلب: 33
بازدید : 33
Mahdi Bahramian
19:49
یک شنبه 5 آذر 1396

 محققان دانشگاهی سیستمی جدید ابداع کرده اند که با سرعت مگابیت برثانیه کدهای رمزگذاری تولید و به این ترتیب از سرقت اطلاعات ابررایانه ها جلوگیری می کند.

به گزارش تلگراف، به تازگی سیستم رمزگذاری با سرعت بالایی ابداع شده که از سرقت اطلاعات ابررایانه ها جلوگیری می کند.
 
باتوجه به پیشرفت های اخیر در حوزه رایانه های کوانتومی به زودی هکرها تلاش می کنند به این رایانه های قدرتمند نفوذ کنند. آنها سعی می کنند رمزهای هرگونه اطلاعات آنلاین (از سوابق پزشکی گرفته تا تراکنش های آنلاین کاربران) را بگشایند. درهمین راستا دانشمندان نوعی سیستم رمزگذاری کوانتومی ضد هک ساخته اند.
 
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو سیستم جدیدی را ابداع کرده اند که می تواند کدهای رمزگذاری را با سرعت مگابیت برثانیه بسازد. حال آنکه در روش های فعلی چنین کدهایی با سرعتی ۵ تا ۱۰ برابر کمتر ساخته می شود. این روش رمزگذاری دربرابر حملات معمول هک بسیار مقاوم است.
 
دانیل گوتیه مولف این تحقیق می گوید:این روش که QKD نام دارد با استفاده از ویژگی های بنیادین کوانتوم مکانیک تغییرات ذرات ریز مواد مانند الکترون یا فوتون ها را اندازه گیری می کند و با استفاده از این تغییرات هرگونه نفوذ امنیتی را به هر دو طرف هشدار می دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 37
بازدید : 37
Mahdi Bahramian
19:46
یک شنبه 5 آذر 1396

 به تازگی اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده که با تکیه بر فناوری «سونار» صدای فرد را شناسایی می کند. قرار است از این فناوری در دستیارهای صوتی مانند آمازون اکو و گوگل هوم نیز استفاده شود.

به گزارش ایندپندنت، یکی از راه های دزدی هویت در جهان، استفاده از ویژگی های بیومتریک مانند تقلید صدای افراد است. بسیاری از سارقان با اصلاح صدای یک فرد و پخش آن در سیستم های امنیتی مختلف، اطلاعات کاربران را می دزدند. در همین راستا محققان یک اپلیکیشن اندروید ساخته اند که با استفاده از فناوری سونار حرکات دهان کاربر هنگام صحبت کردن را رصد می کند. این فناوری از انتشار صوت برای ردیابی و ایجاد ارتباط میان اشیا روی سطح آب استفاده می کند.
 
در هر حال فناوری جدید Voice Gesture نام گرفته و می تواند میان کاربر زنده و صدای ضبط شده تمایز قائل شود.
 
این سیستم ردیابی با استفاده از بلندگو و میکروفون های معمول تلفن های هوشمند فعال می شود. همچنین سیستم موبایل را به عنوان یک رادار داپلر به کارمی گیرد که اصواتی با فرکانس بالا از بلندگوهای دستگاه پخش می کند و پژواک آن را در میکروفون و همزمان با صحبت کردن کاربر رصد می کند.
 
هنگامیکه کاربر کلمه رمز خود را می گوید: اپلیکیشن یک سیگنال نامحسوس منتشر می کند که از فک، دهان و زبان کاربر رد می شود و نوعی اثر خاص مختص به دهان هر فرد تولید می کند.
 
به هرحال گوگل مشغول بررسی این فناوری و به کارگیری آن در اندروید است. همچنین از این فناوری در دستیارهای صوتی مانند آمازون اکو و گوگل هوم نیز استفاده خواهد شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 30
بازدید : 30
Mahdi Bahramian
19:42
یک شنبه 5 آذر 1396

 وب سایت اشتراک عکس «Imgur» روز گذشته از هک شدن تعداد زیادی از اکانت های کاربری این سایت در سال 2014 خبر داده و جالب این جاست که سه روز پیش از این هک مطلع شده اند.

 
مدیران این سایت با انتشار پستی در وبلاگ خود تعداد قربانیان این مساله را 1.7 میلیون اعلام کرده اند که در مقایسه با 150 میلیون کاربر این سایت درصد بزرگی به نظر نمی رسد.
 
از آنجایی که این سایت نام، آدرس و شماره تلفن مخاطبان را ذخیره نمی کند، اطلاعات مسروقه تنها شامل آدرس ایمیل و رمز عبور کاربران است.
 
مدیران این سایت در حال بررسی بیشتر موضوع هستند اما حدس زده اند که هکرها با عبور از الگوریتم درهم سازی «SHA-256» به سایت نفوذ کرده اند.
 
گفتنی است این کمپانی تنها زمانی از ماجرا مطلع شده که مهاجمان داده های به سرقت رفته را در اختیار یک محقق امنیتی به نام «تروی هانت» قرار داده اند و او نیز مسئولان Imgur را در جریان گذاشته است.
 
«روی سگال»، مدیر ارشد عملیاتی این سایت مدعی شده که اطلاعات لازم در اختیار قربانیان این حمله قرار گرفته است. او با تاکید بر اینکه فرایندها و سیستم های این سایت باید مورد بازبینی قرار گیرد ابزار امیدواری کرده که دلیل پنهان ماندن این مساله طی سه سال نیز مشخص شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 28
بازدید : 28
Mahdi Bahramian
18:56
یک شنبه 5 آذر 1396

 پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواسته گیمرها نیست ولی آیا ناشران می‌توانند سود فوق‌العاده آن را نادیده بگیرند؟

در جدیدترین اخبار بازی، گزارشی که شرکت سوپر دیتا در رابطه با درآمدزایی بازی‌های ‌Free to Play منتشر کرده است، اطلاعات بسیار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از بازی‌های رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی کامپیوتر از رقم ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به مقدار قابل توجه ۲۲ میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده است. این در حالی است که درآمد به‌دست آمده از فروش بازی‌های پی سی و کنسول‌ها روی هم رفته در همین بازه زمانی فقط ۳ میلیارد دلار افزایش داشته و از رقم ۵ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار رسیده است.
 
کمپانی SuperData در این مورد می‌گوید:
 
فروش محتواهای اضافی به طرز جالبی از فروش خودِ بازی‌ها پیشی گرفته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش این فاصله به وجود آمده دیده نمی‌شود.
 
در حال حاضر ناشران از محدود بودن بازار فروش بازی‌ها به روش سنتی آگاه هستند و سعی می‌کنند با کاهش دادن قیمت بازی که به نوعی همانند یک هزینه ورودی است، افراد بیشتری را جذب کنند و در عوض از پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای درآمدزایی بیشتر بهره ببرند.
بر اساس گزارش سوپر دیتا، این احتمال وجود دارد که در آینده حتی کمپانی‌های سازنده بازی‌های AAA هم قیمت آثار خود را به کمتر از ۶۰ دلار کاهش دهند.
 
البته با وجود تمام این پیش‌بینی‌ها، گیمرها فعلا نشان داده‌اند که چندان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای رابطه خوبی ندارند. به ویژه اگر در گیم‌پلی بازی هم تاثیرگذار باشد. برای مثال بازی Star Wars Battlefront 2 نشان داد که برای اجرای ایده‌های آثار Free to Play روی بازی‌هایی که برای تجربه‌شان پول پرداخت می‌کنیم، باید با احتیاط خاصی عمل شود وگرنه مشکلی که برای نسخه جدید بتلفرانت پیش آمد، می‌تواند گریبان بازی‌های دیگر را هم بگیرد. بخشی از گزارش سوپر دیتا به مشکلات بازی جدید الکترونیک آرتز هم اشاره داشته است که ب شرح زیر است:
 
الکترونیک آرتز به طور کاملا ناخواسته به اولین شرکتی تبدیل شد که از سوی مخاطبان به‌خاطر سیستم نه‌چندان مناسبش مورد سرزنش قرار گرفت.
 
البته هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم بالاخره الکترونیک آرتز چه چاره‌ای برای بازی Star Wars Battlefront 2 می‌اندیشد، اما حقیقت این است که طرفداران بازی امید چندانی ندارند. با این حال، اگر ناشران بتوانند مارکت‌های غنی و پروپیمانی را در بازی‌های خود به وجود آورند، طبیعی است که بازیکنان هم با کمال میل اقدام به خرید خواهند کرد.
شما هم می‌توانید نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید. آیا این سیستم از فروش‌ بازی‌ها را به حالت فعلی ترجیح می‌دهید؟
تعداد بازدید از این مطلب: 36
بازدید : 36

T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود